Geç antik çağdaki Hristiyanlık, Hristiyanlığın izini Hristiyan Roma İmparatorluğu döneminde izler - İmparator Konstantin döneminde Hristiyanlığın yükselişinden (c. 313) Batı Roma İmparatorluğu'nun çöküşüne (c. 476) kadar geçen dönem. Bu dönemin bitiş tarihi, Sub-Roma dönemine geçişin kademeli olarak ve farklı bölgelerde farklı zamanlarda meydana gelmesi nedeniyle değişmektedir. Genellikle geç antik Hristiyanlığın 6. Yüzyılın sonlarına kadar sürdüğü ve Bizans İmparatorluğu'nun Justinianus (hüküm süren 527-565) döneminde yeniden fethedildiği tarih olabilir, ancak daha geleneksel bir bitiş tarihi, Odoacer'in Romulus Augustus'u devirdiği yıl olan 476'dır., geleneksel olarak son batı imparatoru olarak kabul edildi. Doğu Hristiyanlığı, Orta Doğu, Mısır ve Kuzeydoğu Afrika'da orijinal olarak klasik ve geç antik çağda gelişen Hıristiyan geleneklerini ve kilise ailelerini içerir.Doğu Avrupa, Küçük Asya, güney Hindistan'ın Malabar kıyıları ve Uzak Doğu'nun bazı kısımları. Terim, tek bir cemaati veya dini mezhebi tanımlamaz. Başlıca Doğu Hristiyan organları arasında Doğu Ortodoks Kilisesi, Oryantal Ortodoks Kiliseleri, Doğu Katolik Kiliseleri (Roma ile yeniden cemaat kuran ancak yine de Doğu ayinlerini sürdüren), teolojide Protestan ancak kültürel uygulamada Doğu Hristiyan olan Protestan Doğu Hristiyan kiliseleri bulunmaktadır. Ve mezhepler Doğu'nun tarihi Kilisesi'nden geliyordu. Doğu Asur Kilisesi ve Doğu Antik Kilisesi dışında, çeşitli Doğu kiliseleri normalde kendilerine "Doğulu" diye hitap etmezler.Terim, tek bir cemaati veya dini mezhebi tanımlamaz. Başlıca Doğu Hristiyan organları arasında Doğu Ortodoks Kilisesi, Oryantal Ortodoks Kiliseleri, Doğu Katolik Kiliseleri (Roma ile yeniden cemaat kuran ancak yine de Doğu ayinlerini sürdüren), teolojide Protestan ancak kültürel uygulamada Doğu Hristiyan olan Protestan Doğu Hristiyan kiliseleri bulunmaktadır. Ve mezhepler Doğu'nun tarihi Kilisesi'nden geliyordu. Doğu Asur Kilisesi ve Doğu Antik Kilisesi dışında, çeşitli Doğu kiliseleri normalde kendilerine "Doğulu" diye hitap etmezler.Terim, tek bir cemaati veya dini mezhebi tanımlamaz. Başlıca Doğu Hristiyan organları arasında Doğu Ortodoks Kilisesi, Oryantal Ortodoks Kiliseleri, Doğu Katolik Kiliseleri (Roma ile yeniden cemaat kuran ancak yine de Doğu ayinlerini sürdüren), teolojide Protestan ancak kültürel uygulamada Doğu Hristiyan olan Protestan Doğu Hristiyan kiliseleri bulunmaktadır. Ve mezhepler Doğu'nun tarihi Kilisesi'nden geliyordu. Doğu Asur Kilisesi ve Doğu Antik Kilisesi dışında, çeşitli Doğu kiliseleri normalde kendilerine "Doğulu" diye hitap etmezler.Doğu Katolik Kiliseleri (Roma ile yeniden birleşme kuran ancak yine de Doğu ayinlerini sürdüren), teolojide Protestan ancak kültürel uygulamada Doğu Hristiyan olan Protestan Doğu Hristiyan kiliseleri ve mezhepler tarihi Doğu Kilisesi'nden geliyordu. Doğu Asur Kilisesi ve Doğu Antik Kilisesi dışında, çeşitli Doğu kiliseleri normalde kendilerine "Doğulu" diye hitap etmezler.Doğu Katolik Kiliseleri (Roma ile yeniden birleşme kuran ancak yine de Doğu ayinlerini sürdüren), teolojide Protestan ancak kültürel uygulamada Doğu Hristiyan olan Protestan Doğu Hristiyan kiliseleri ve mezhepler tarihi Doğu Kilisesi'nden geliyordu. Doğu Asur Kilisesi ve Doğu Antik Kilisesi dışında, çeşitli Doğu kiliseleri normalde kendilerine "Doğulu" diye hitap etmezler.Doğu Asur Kilisesi ve Doğu Antik Kilisesi hariç.Doğu Asur Kilisesi ve Doğu Antik Kilisesi hariç.
Authors: Mikael Eskelner
Belongs to collection: Köklerinden 5.Yüzyıla Hristiyanlığın Tarihi ve Yayılışı
Pages: 126